Werk maken van kwaliteit

Op veel fronten bevorderen we de kwaliteit van het onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen en medewerkers. Een school is een omgeving waar je gestimuleerd wordt je te ontwikkelen; door onder andere met en van elkaar te leren, eigen gestelde doelen na te streven en die te bereiken en samen het gesprek te voeren over onze identiteit. Hiermee geven we ruimte aan de ontwikkeling van de kwaliteit op onze scholen.

Deze zorg voor kwaliteit gaat verder dan puur voldoen aan de genormeerde eisen die de overheid, via de inspectie, stelt. Het controlerende mechanisme is - uit oogpunt van het publieke toezicht - begrijpelijk, maar doet geen recht aan de kenmerken van een lerende gemeenschap; een noodzakelijke voorwaarde om voortschrijdende ontwikkelingen te borgen. Een methodiek, die recht doet aan zowel de controle behoefte als aan voortdurende ontwikkelingen, wordt momenteel voor de hele vereniging ontworpen.