Elzendaalcollege – Gennep

www.elzendaalcollege.nl

rector: Jacques Marsmans
opleidingen: vwo, havo, mavo, vmbo
locaties:

• Boxmeer

• Gennep

Elzendaalcollege Gennep heeft als motto ‘werken met je kwaliteit’. De school kenmerkt zich door goede onderwijsresultaten en een warm pedagogisch klimaat. Afgelopen jaar heeft de school een slaagpercentage van 100% behaald. De positieve benadering van kinderen volgens het positive behavior support (PBS) systeem is een speerpunt binnen de school. De contacten tussen leerkrachten en leerlingen zijn laagdrempelig. Leerlingen hebben veel keuzemogelijkheden binnen het onderwijs.

Goede ondersteuning bieden aan kinderen en ouders staat centraal. Dit resulteert in hoge tevredenheid bij leerlingen en ouders. Onze school scoort goed in de kwaliteitsonderzoeken van de inspectie. Ook vervolgopleidingen geven aan dat onze leerlingen het goed doen.

De school werkt aan meer differentiatie binnen de klassen om de leerlingen zo het onderwijs te bieden dat goed bij hen past. Er vindt continu onderzoek plaats naar de mogelijkheden om het aanbod van leerstof en toetsing nog beter aan te laten sluiten bij de behoefte van de leerling.

Het geheel vernieuwde schoolgebouw van Elzendaalcollege Gennep is overzichtelijk, transparant en modern ingericht. Zowel onderwijskundig als bedrijfsmatig is de school klaar voor de toekomst.