Werktevredenheid

Uit het werktevredenheidsonderzoek dat in 2013 is gehouden bleek duidelijk dat de medewerkers van de OMO-scholen zeer tevreden zijn over hun werk. Op bijna alle hoofdaspecten scoorde de vereniging tenminste gelijk of hoger dan de landelijke benchmark. In 2015 is het werktevredenheidsonderzoek opnieuw afgenomen. Uit de rapportage blijkt dat de algemene tevredenheid van OMO-medewerkers over hun werk verder is gestegen, van een 8,2 in 2013 naar een 8,5 eind 2015. Deze score ligt opnieuw hoger dan de benchmark (VO landelijk).

Sterke punten die uit het onderzoek naar voren komen zijn o.a. werkinhoud, sfeer, samenwerking, werkomstandigheden en direct leidinggevende; allemaal thema’s waar binnen de vereniging de afgelopen periode veel aandacht voor geweest is. Belangrijk aandachtspunt blijft de werkdruk. Ook de gesprekscyclus en de communicatie verdienen blijvend aandacht, hoewel beide wel gestegen zijn ten opzichte van 2013.