Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X
« Terug naar zoekresultaten

Vastgoedregistratie

In 2010 is ingezet op de professionalisering van het vastgoedbeheer. Om het vastgoed van de vereniging op een uniforme en juiste manier te registreren, is het vastgoedregistratiesysteem Planon aangeschaft. Op basis van onderzoek is in 2014 vastgesteld dat het aangeschafte vastgoedregistratiesysteem niet gebracht heeft wat er van verwacht werd.

Het afgelopen jaar is de vastgoedregistratie opnieuw geanalyseerd. Vastgesteld is dat ervaren nut en noodzaak verschillen per type gebruiker. Onderscheid daarbij is te maken tussen strategische afwegingen (portefeuilleniveau) en processen op school (schoolniveau). Winst voor de scholen zit in het gebruik van andere modules dan primair de vastgoedregistratie.

Logische keuze op basis van taken en verantwoordelijkheden is dat de vastgoedregistratie en de invulling daarvan bij het OMO-bureau wordt belegd. In 2016 wordt gestart met een werkgroep met vertegenwoordiging uit de scholen. De werkgroep heeft de opdracht het Programma van Eisen voor het onderdeel vastgoedregistratie op te stellen.

pagina opties

Mijn OMO verslag (0)